VZW verbonden aan UCLouvain

Let's talk efficiency !

0800 21 332

Onze methode

Cursussen voor Kinderen

Net als bij de moedertaalverwerving richten we ons bij het leren van talen op de automatismen die zich ontwikkelen in communicatie- en interactiesituaties.

Het belangrijkste voor kinderen is het verwerven van het fonetische systeem (waarneming en uitspraak van nieuwe klanken) en het creëren van automatismen in vertrouwde contexten.

Onze mondelinge en speelse benadering is gebaseerd op het begrijpen en assimileren van een woordenschat die behoort tot de wereld van kinderen: gezin, dieren, kleuren, huis, school, vrije tijd...

Afhankelijk van de leeftijd en het vermogen van de kinderen worden begrijpend lezen en schrijven geleidelijk en op natuurlijke wijze in onze programma's geïntroduceerd.

 

Cursussen voor tieners

De communicatieve aanpak die ontwikkeld werd voor de opleiding van adolescenten laat de deelnemers toe om snel over te stappen van de status van "passieve" leerling naar die van echte actor in hun opleiding.

Kleine groepen zijn een essentieel aspect van deze participatieve pedagogie. Ze zorgen voor een maximale spreekvaardigheid, waardoor de ontwikkeling van mondelinge communicatieve vloeiendheid in situaties van interactie wordt gegarandeerd. Ze maken het ook mogelijk om in sommige programma's meer gedetailleerde aandacht te besteden aan elke deelnemer tijdens de werkfasen over taaltheorie.

Het is vanuit deze constante, gestructureerde en gecontroleerde praktijk dat echte vooruitgang zal worden geboren.